تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

بازسازی سالن زیبایی | آرایشگاه

10 / 10
از 1 کاربر

سالن زیبایی (beauty salon) بر خلاف باور عمومی یا فضای بسیار کاربردی است. سالن زیبایی در صورتی که به صورت صحیح بازسازی نشود می‌تواند مشکلات عدیده‌ای به وجود آورد. برای مثال یکی از ساده‌ترین موارد، محل قرار گیری سرشور است. این فضا اگر به محل رنگ کردن مو و کوتاهی دسترسی مناسب نداشته باشد. کاربر فضا باید فاصله زیادی تا آن را طی کند و در صورت وجود آلودگی، این آلودگی را به فضاهای دیگر سالن زیبایی منتقل کند.

در بازسازی سالن زیبای علاوه بر توجه به دسترسی به سلسله مراتب فضا باید توجه کرد. برای مثال کاربری‌هایی که مشتری و کاربرد بیشتری دارند باید در بدو ورود قرار گیرند.

در بازسازی سالن‌های زیبایی محل اصلاح و کوتاهی مو، محل رنگ کردن مو، محل قرارگیری استند رنگ مو، میز ناخن کار، صندلی جکوزی، تخت‌های مربوط به لیزر و ماساژ، تجهیزات برقی و غیره باید قبل از طراحی مورد بررسی قرار گیرند.

مهم‌ترین نکات در بازسازی سالن‌های زیبایی کدامند؟

  • تعبیه و در نظر گرفتن پریزهای متعدد در ارتفاع‌های مختلف
  • توجه به شکل و نوع قرارگیری صندلی‌ها
  • توجه به شدت نور در تمامی فضاها
  • در نظر گرفتن کمپرس باد و مکنده در فضاهای مختلف
  • توجه به بروز بودن دکوراسیون داخلی و تجهیزات سالن زیبایی
  • در نظر گرفتن فضا و تجهیزات عکاسی
  • وجود صفحه نمایشگر در سالن زیبایی

چه رنگ‌هایی برای بازسازی سالن زیبایی مناسب‌اند؟

رنگ سالن باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که فضا گرم و صمیمی باشد. راحت بودن و راحت ماندن در فضا باعث می‌شود مشتری زمان بیشتری در سالن زیبایی شما بماند. این ماندن می‌تواند شانس خرید از شما را بالاتر ببرد.

پس بهتر است رنگ با نوع مشتری شما هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر مشتری شما خانم‌ها و دختران جوان هستند، از رنگ‌های ترند و جذاب استفاده کنید. مثل صورتی، زرد و آبی. اما اگر مشتری شما خانم‌هایی با سن بالاتر هستند، از رنگ‌های مینیمال و ساده مثل سفید، طوسی و طلایی استفاده کنید. سالنی سفید با مبلمان سیاه و تیره. امروزه دیدگاهی وجود دارد که می‌گوید هر چه سالن شخصی‌تر باشد و اصالت فردی در آن بیشتر خودنمایی کند. شما مشتریانی بیشتری خواهید داشت.

چه نوری برای سالن زیبایی و آرایشگاه مناسب است؟

 در سالن زیبایی نور یکی از بااهمیت‌ترین موارد است. در بازسازی سالن زیبایی نور می‌تواند موثرترین کار باشد. زیبایی با دیدن درک می‌شود و مهم‌ترین عامل در دید صحیح نور است.

ما در گروه بازسازی و دکوراسیون داخلی طره برای ایجاد فضایی مساعد در هنگام بازسازی سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها از ۵ نوع نور متفاوت بهره می‌بریم.

نورهای محیطی: کلیت محیط سالن زیبایی و آرایشگاه را روشن می‌کنند. این نورها به صورت پراکنده در فضای داخل آرایشگاه وجود دارند.

نورهای مربوط به کار (Task lighting): این نورها هدف‌های خاصی را روشن می‌کنند. مناطق و محدوده‌های پر مصرف را روشن می‌کنند و به کاربران، مشتریان و آرایشگران کمک می‌کنند تا محل خاصی را به وضوح ببینند. این نورها می‌توانند نورهای سقفی، چراغ‌های آویز، چراغ‌های رو میزی و نورهای متمرکز باشند.

نورهای ونیتی (vanity lighting): نورهای ونیتی نورهایی هستند که شما معمولا آن‌ها را دور آینه مشاهده می‌کنید. این نورها به جهت کاهش سایه در محل انجام امور زیبایی استفاده می‌شوند. این نورها به مشتری اجازه می‌دهد تا از ظاهر جدیدشان لذت ببرند. نور ونیتی دقت آرایشگر و مشتری را افزایش می‌دهد.

نورهای متمرکز یا نقطه‌ای (Accent lighting): این نورها توجه مشتریان را به یک نقطه خاص یا محصول خاص جلب می‌کنند. برای مثال اگر قفسه فروش محصولات آرایشی دارید یا پوستر و تصویر زیبایی روی دیوار نصب شده می‌توانید از این نورها استفاده کنید.

نورهای دکوراتیو: نور دکوراتیو در بازسازی سالن زیبایی و آرایشگاه کاملاً جنبه زیبایی دارد و هیچ کاربردی به غیر زیبایی ندارد. نورهای دکوراتیو مختص سالن‌دارهایی است که متفاوت فکر می‌کنند و خلاق هستند.

گروه بازسازی و دکوراسیون داخلی طره با بهره‌گیری از علم نورپردازی و استفاده از ۵ نوع نور معرفی شده، اقدام به بازسازی و طراحی سالن زیبایی شما می‌کند.

چه سیستم سرمایش و گرمایشی برای سالن‌های زیبایی مناسب هستند؟

با توجه به نوع این کار، جریان هوا با سرعت بالا در فضای آرایشگاه و سالن زیبایی کاملاً مزاحم است. اما جریان هوا با سرعت بالا می‌تواند در فضایی دیگر بسیار مفید و موثر باشد. برای مثال وجود باد در محل کوتاهی مو یا شستشوی مو کاملاً مزاحم است و می‌تواند باعث تکان خوردن مو مشتری شود که این تکان‌ها می‌تواند تمرکز آرایشگر را بر هم بزند.

اما در فضایی که رنگ مو استفاده می‌شود و یا مواد مربوط به کاشت ناخن در آن استفاده می‌شود، حتماً باید جریان هوا وجود داشته باشد، تا بوی رنگ و مواد را خارج کرده و هوای تازه و پاک جایگزین آن کند.

پیشنهاد ما برای سال‌های زیبایی سیستم هواساز است. در این سیستم ما محل کانال‌های خروج هوا را طوری در نظر می‌گیریم که به هیچ وجه مزاحمتی برای کارکنان سالن نداشته باشد. این سیستم هم برای گرمایش و سرمایش مناسب است، هم با توجه به استفاده از انواع فیلتر، با استفاده از فیلتر ذغال فعال بوی فضا را کاهش داد و هوای موجود را تهویه کرد.

در صورتی که به دنبال روشی اقتصادی برای گرمایش و سرمایش سالن زیبایی خود هستید می‌توانید از سیستم خنک کننده‌های آبی و گرمایش از سیستم گرمایش مرکزی استفاده کنید. در صورتی که برای این انتخاب دچار سردرگمی هستید می‌توانید از مشاوران گروه بازسازی و دکوراسیون طره کمک بگیرید.

چه متریالی برای بازسازی آرایشگاه و سالن زیبایی مناسب است؟

یکی از مشکلاتی که سالن دارها پس از بازسازی سالن زیبایی خود با آن برخورد می‌کند سیاهی و کثیفی همیشگی بندهای کاشی و سرامیک‌های کف است. این بندها و درزها در هر کدام از متریال‌ها چه در کف و چه در محل‌های دیگر موجود باشد، مشکلاتی برای نظافت آن محل ایجاد می‌کند.

این بندها محل انباشت مو و مواد ریزدانه می‌شود. پیشنهاد ما برای بازسازی کف سال‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها اپوکسی خود مسطح شونده است. پس از آن می‌توانید از سرامیک‌های فول پولیش استفاده کنید که راحت‌تر تمیز می‌شوند؛ اما باید توجه داشته باشید در صورت مرطوب شدن کف، این سرامیک‌ها بسیار سُر می‌شوند.

بهترین دیوار پوش برای بازسازی دیوار سالن‌های زیبایی و آرایشگاه رنگ‌های قابل شستشو هستند.

ما در گروه بازسازی و دکوراسیون داخلی طره حتی‌الامکان برای بازسازی سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها، به جای استفاده از قرنیز ام دی اف یا پی وی سی از قرنیزهای بنایی استفاده می‌کنیم.

چه نوآوری‌هایی در زمینه بازسازی سالن‌های زیبایی و آرایشی موفق بوده‌اند؟

یک از بهترین نوآوری‌هایی که در سال‌های اخیر در بازسازی سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها رایج شده، استفاده از جاروبرقی مرکزی در سالن زیبایی است.

این جارو می‌تواند در زیر تمامی صندلی‌ها ورودی داشته باشد.

اشتباه رایج و متداول در بازسازی سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها چیست؟

مهم‌ترین اشتباه در این سالن‌ها عدم استفاده صحیح از دیاگرام فضایی مناسب و سیرکولاسیون صحیح است.

فضاها و کاربری‌هایی در کنار هم قرار دارند که هیچ ارتباطی به هم ندارند. برای مثال تخت اپیلاسیون در کنار تخت ماساژ جانمایی شده است. 

استفاده مدی و تکراری از رنگ و طرح‌های دکوراسیون داخلی. در صورتی که ابتکار و نوآوری کافی در سال زیبایی شما به کار رفته باشد، مشتری شما اگر به دنبال هنر و خلاقیت باشد، فقط به شما مراجعه می‌کند.

این خلاقیت می‌تواند در متفاوت بودن طراحی داخلی سالن زیبایی شما خودنمایی کند.

 

 

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :