تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

10 / 10
از 1 کاربر

اهمیت طراحی مناسب برای دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

برای طراحی داخلی و دکوراسیون کلینیک زیبایی، علاوه بر درنظرگرفتن اصول بهداشتی و زیبایی‌شناسی، تأسیسات مکانیکی و الکتریکی هم باید با بررسی کامل طراحی شوند. متأسفانه در بسیاری از طراحی‌ها بدون توجه به مسائل دسترسی، عملکرد، تهویه مناسب و نورپردازی، فقط جنبه زیبایی‌شناسی در طراحی و دکوراسیون کلینیک زیبایی مدنظر قرار می‌گیرد.

آرامش بیمار و پزشک در گرو درنظرگرفتن همه این موارد است. به طور مثال اگر تهویه مناسبی برای فضا نباشد، مسلماً پزشک تمرکز لازم را ندارد و منجر به بی‌طاقتی مراجعه‌کننده خواهد شد. گروه طراحی طره با طراحی قابل‌قبول و کاربردی، شما را در این زمینه یاری خواهد کرد.

ریز فضاهای کلینیک زیبایی

این فضا به دودسته فضای کلی تقسیم می‌شوند:

  1. فضاهای عمومی و پشتیبانی
  2. فضاهای تخصصی و درمانی

فضای عمومی

فضای ورودی و دسترسی‌ها، فضای پذیرش، آبدارخانه، اتاق نظافت، فروشگاه، سرویس بهداشتی، فضای انتظار، اتاق استراحت، اتاق پرسنل، اتاق بازدید و بررسی

فضای تخصصی

اتاق معاینه، داروخانه تخصصی زیبایی، اتاق لیزر، اتاق نمونه‌برداری یا بیوپسی، فضای استریل برای لیزردرمانی و کاشت مو آزمایشگاه برای تست حساسیت پوستی، اتاق اشعه‌درمانی، اتاق ماساژ و میکرودرم و....

هر فضایی با ترکیب خلاقیت و اصول مهندسی دارای عملکرد بهتری خواهد بود. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید، گروه طراحی طره آماده خدمات‌رسانی است.

چند نکته برای کارایی بهتر کلینیک زیبایی

  • طراحی دکوراسیون اتاق انتظار و پذیرایی، در کلینیک زیبایی به‌گونه‌ای باشد که انتخاب دکور و رنگ‌ها نه‌تنها باعث آرامش افراد که احتمالاً تحت استرش قرار دارند بشود، بلکه حس اعتماد را هم در مراجعین برای مراجعه دوباره برانگیزد. مبلمان پذیرایی کلینیک زیبایی، باید از ارگونومی مناسب برخوردار باشد.
  • انتخاب مبلمان مناسب، چیدمان صحیح، طراحی میز کانتر مناسب و دیوار محدوده فضای میز پذیرش برای دکوراسیون کلینیک زیبایی نکته حائز اهمیتی است.
  • طراحی سقف به‌خصوص در قسمت درمانی و خدماتی مراجعین، نقش بسزایی در جذابیت کلینیک زیبایی دارد. به دلیل این که اکثر خدمات در حالت درازکش انجام می‌شود، طراحی سقف پتانسیل بالایی برای آرامش و جلوگیری از کسالت مراجعین دارد.
  • استفاده از بافت و رنگ مناسب به‌خصوص رنگ‌های آرامش‌بخش، مثل سبز و آبی در دکوراسیون کلینیک زیبایی نقش بسزایی دارد. البته استفاده از رنگ‌های خنثی و کمی رنگ متضاد هم به فضا جذابیت می‌بخشد
  • نیازهای کارکنان را هنگام طراحی در نظر بگیرید.
  • توجه به رعایت استاندارد برای ضدعفونی مناسب، در اتاق عمل نکته حائز اهمیتی است و مسیر ورود بیماران و تجهیزات جداسازی شود. متریال به‌کاررفته اتاق عمل باید نسوز، ضدآب، عایق صدا و قابلیت شستشوی بالایی داشته باشد. کاربرد دیوارهای نیمه مات در جلوگیری از خستگی چشم جراح تاثیر گذار است.

برای طراحی یک کلینیک زیبایی با عملکرد مناسب، نیاز به طراحان مسلط و خبره دارید تا اعتماد مراجعین را جلب کنید و فضایی با آرامش برای پزشک و مراجعان به وجود آورید. در این زمینه گروه طراحی طره یارای شما است.

ایده مناسب برای دکوراسیون کلینیک زیبایی

  • استفاده از گیاهان طبیعی و طراحی دیوار سبز در فضای کلینیک حس و حال فضا را بهبود می‌بخشد.
  • طراحی آب‌نماها برای ایجاد حس آرامش بیشتر، در فضای پذیرش و افزودن جذابیت فضایی کاربردی است.
  • در بخش فروش محصولات می‌توان ایده‌های جذابی برای قفسه‌ها، کاربرد متریال و نورپردازی خاص برای معرفی برند موردنظر به کاربرد. ارائه اطلاعات کامل محصولات باعث جذب اعتماد مراجعین خواهد شد.
  • استفاده از نور طبیعی در کلینیک‌ها بسیار تاثیر گذار است و با به‌کارگیری نورپردازی خلاقانه به‌خصوص در سقف، می‌توان فضایی جذاب را در کلینیک زیبایی رقم زد.
  • استفاده از پوسترهای دیواری، معرفی نام کلینیک با حروف برجسته و نورپردازی خاص ایده قابل‌توجهی است.

برای طراحی مناسب و پویا برای کلینیک زیبایی خود، با گروه طراحی طره تماس بگیرید.

 

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :