تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

10 / 10
از 1 کاربر

دکوراسیون مناسب آرایشگاه

به دنبال ازدیاد سالن‌های آرایشگری، قاعدتاً محیط رقابتی در این رشته بیشتر شده و در آینده نیز بیشتر خواهد شد. پس برای جذب مشتری بیشتر و جلب رضایت مشتریان ارائه خدمات باکیفیت، به‌روزتر و همچنین طراحی داخلی و دکوراسیون مناسب یک سالن زیبایی و پیاده‌کردن ایده‌هایی جدید بسیار تأثیرگذار است.

 یک سالن زیبایی مناسب در این عصر که افراد هزینه زیادی بابت این خدمات می‌دهند، کسب‌وکار پر سودی خواهد بود. مکان یک آرایشگاه و میزان سطح مالی آن محدوده هم در تصمیم‌گیری برای دکوراسیون و ارائه خدمات موثر است. با اعتماد به گروه طراحی طره، از طراحی موثر و کاربردی فضای خود لذت ببرید.

دکوراسیون-داخلی-آرایشگاه

تقسیم‌بندی مناسب فضاها در آرایشگاه زنانه

  • فضای پذیرش آرایشگاه بعد از ورودی باید در نظر گرفته شود و مشتریان بر اساس خدمات درخواستی به سمت قسمت موردنظر هدایت شوند، تا از هرج‌ومرج جلوگیری شود.
  • اگر فضای سالن اجازه دهد برای خدمات مختلف، یک مبل برای فضای انتظار جانمایی شود و اگر فضایی با متراژ کمتر داریم، یک نشیمن برای انتظار و پذیرایی مراجعین داشته باشیم.
  • فضایی برای رنگ‌کردن مو، فضای کوتاهی مو و براشینگ که این دو فضا نباید با هم ادغام شوند. به دلیل این که بوی مواد رنگ مو، باعث آزار افراد دیگر نشود. مکان سرشور باید پشت صندلی طراحی شود و موقع شستن مو مزاحمت ایجاد نکند. فضای رنگ و کراتینه مو باید به تهویه قوی مجهز باشد. وجود آینه‌ها و نورپردازی مناسب، برای این قسمت ضروری است.
  • فضا یا اتاق خدمات ناخن باید دارای صندلی و میز مناسب باشد. تهویه این فضا به دلیل بوی مواد بسیار مهم است. دستگاه مکنده برای تمیزی، بعد از سوهان‌کشی و کوتاهی ناخن‌ها برای نظافت ضروری است.
  • فضایی برای خدمات مژه، ابرو و به‌روزرسانی اطلاعات و خدمات در این زمینه کاربردی است.
  • اتاق یا فضای پدیکور که این فضا باید دارای صندلی‌های مخصوص با پایه‌های چرخان است. صندلی‌ها حالت راحت دارند و باید در انتخاب جکوزی پدیکور دقت کرد و جنس باکیفیت را انتخاب کرد. حالت نشستن پدیکور کار و ارتفاع صندلی در ارتباط با مشتری مهم است.
  • اتاق عروس که این قسمت باید خاص، شکیل و با آینه‌های مناسب دکور شود. توجه به کاربرد مبلمان راحت و قفسه‌ای کافی برای وسایل موردنیاز ضروری است.
  • درنظرگرفتن فضایی برای استراحت کارکنان، فضای خواب و غذاخوری در یک آرایشگاه فضای مطلوبی است. گاهی اوقات به دلیل حجم بالای کار، کارکنان مجبور به خوابیدن در سالن آرایشگاه می‌شوند.
  • درنظرگرفتن فضایی برای مزون لباس، برای فروش اکسسوری و لباس‌های خاص که باعث درآمدزایی بهتر سالن زیبایی خواهد شد. با اعتماد به گروه طراحی طره، سالنی زیبا با طراحی خلاقانه خواهید داشت.

تقسیم-بندی-فضاهای-آرایشگاه

 

نکات حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

  • در همه فضاهای کاربردی آرایشگاه، کاربرد قفسه‌های مرتبط و با دسترسی مناسب ضروری است.
  • استفاده از آینه‌های پشت‌ورو و دارای قابلیت چرخش، در سالن آرایشگاه‌ها کاربردی است. نصب آینه‌های بزرگ و قدی نه‌تنها فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد، بلکه بسیار برای فضای آرایشگاه کاربردی است.
  • استفاده از متریال مناسب ترجیحاً با رنگ تیره، بادوام و کیفیت و قابلیت تمیزشوندگی بالا، برای آرایشگاه نکته مهمی است.
  • به دلیل محدودیت اجتماعی به‌خصوص در طبقات معرض دید، زیاد امکان استفاده از نور طبیعی برای سالن آرایشگاه زنانه وجود ندارد و باید روی نورپردازی مصنوعی مناسب و اصولی به‌خصوص در اطراف آینه‌ها کار کرد. رنگ نورها طوری نباشد که به طور مثال، آرایش یا رنگ مو خانم‌ها در بیرون سالن طور دیگری به نظر برسد.
  • برای درآمدزایی بیشتر برای خدمات مختلف آرایشگاه، می‌توان برای فروش تجهیزات و محصولات مرتبط، قفسه‌هایی در نظر گرفت. حال این قفسه فروش می‌تواند در قسمت پذیرش قرار گیرد و یا جداگانه برای هر قسمت با خدمات مخصوص جانمایی شود.
  • درنظرگرفتن اتاق رخت‌کن در آرایشگاه ضروری است.

 هر فضایی استانداردهای طراحی به خصوصی دارد که برای طراحی با عملکرد بهتر و فضایی چشم‌نواز، باید با گروه متخصص مشورت نمایید. گروه طره شما را در این زمینه یاری خواهد کرد.

نکات-طراحی-آرایشگاه

 

 

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :