تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

دکوراسیون داخلی پلاتو

10 / 10
از 1 کاربر

پلاتو در لغت، به معنای ایستادن در مقابل دوربین و سخن گفتن می‌باشد. پلاتو در سینما به محل فیلمبرداری تلقی می‌شود که  دارای تجهیزات کافی است و در تئاتر پلاتو فضایی است که، قبل از نمایش اصلی در آن فضا تمرین خواهند کرد. حالا این سالن  می‌تواند برای تمرین موسیقی، ساخت کلیپ، تیزر و... به کار رود.

 برداشتی که از کل مطلب می‌شود این است که پلاتو فضایی تمرینی است که گاهی اوقات سالن نمایشی این فضا را به گروه موردنظر می‌دهد و گاهی اوقات باید پلاتو را برای تمرین اجاره کنند. دسترسی مناسب، میزان اجاره و کیفیت سالن، برای گروه حائز اهمیت است. طراحی پلاتو و سالن‌های نمایش نیازمند تخصص و تبحر خاصی است. شما عزیزان می‌توانید برای بهره‌مندی از طرحی کاربردی، از گروه طراحی و بازسازی طره یاری طلبید. 

طراحی-دکوراسیون-داخلی-پلاتو

تاثیر رنگ و متریال در سالن پلاتو

انتخاب کف‌پوش اتاق پلاتو از این نظر حائز اهمیت است که وقتی بازیگران در سالن به تمرین می‌پردازند، ممکن است حرکات سریع و زیادی داشته باشند؛ بنابراین کف‌پوش سالن پلاتو باید زیر بنایی مقاوم، مثل لایه‌هایی از لنت‌هایی ارتعاشی داشته باشد. کف‌پوش‌های پیش‌ساخته در این زمینه موجود است. برای سطح رویه کف‌پوش این فضا هم می‌توان، از سنگ، پارکت و موکت استفاده کرد. انتخاب کف‌پوش نامناسب برای پلاتو نیاز به تعویض مکرر دارد.

رنگ به‌کاررفته در سالن پلاتو بهتر است از رنگ‌های خنثی و با استفاده از رنگ‌های مکمل در عناصر دکوراتیو انتخاب شود. رنگ‌های خنثی برای تمرکز بیشتر بازیگر در این گونه فضاها کاربردی‌تر است. برای مشاوره در این زمینه از گروه بازسازی و دکوراسیون طره مشاوره بگیرید.

نکات-مهم-طراحی-دکوراسیون-داخلی-پلاتو

نکات مهم برای طراحی و دکوراسیون داخلی پلاتو

•           ابعاد سالنی که برای تمرین انتخاب می‌شود، باید فضای کافی برای دکور و تعداد افراد بازیگر را داشته باشد. در بعضی از نمایش‌ها احتیاج به همراهی گروه موسیقی است که باید حضور نوازنده و سازها هم ملاک قرار گیرد.

•           نورپردازی پلاتو یکی از موارد مهم بری انتخاب سالن تمرین است. نورپردازی نباید آزاردهنده باشد و باعث خیرگی چشم بازیگران و نوازندگان شود. در پلاتو معمولاً از چراغ‌های LED استفاده می‌شود که قابل‌تنظیم هستند و رنگ‌های گرم بیشتر برای سالن پلاتو انتخاب خواهند شد. بهره‌گیری از نور طبیعی که در این صورت که نیاز به پنجره‌هایی با ابعاد وسیع نیست. ولی برای عملکرد بهتر بازیگران نور طبیعی در این فضا لازم است

•           فضای پلاتو باید ارتفاع مناسبی برای تمرین نمایش داشته باشد. این ارتفاع معمولاً ۳ تا ۴ متر در نظر گرفته می‌شود.

•           سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، با حداقل آلودگی صوتی برای پلاتو کاربردی است.

•           تهویه فضای پلاتو باید محدوده آسایش کاربران را، برای تمرکز بیشتر سر تمرین تأمین کند.

•           به‌هرحال برای تمرین نمایش هم بازیگران نیاز به تعویض لباس و گاهی گریم دارند. در پلاتو ها حتی فضاهای کوچک، باید جداسازی این فضا توسط پارتیشنی صورت گیرد.

•           دیوارها، سقف و کف سالن پلاتو باید خاصیت آکوستیکی داشته باشند. تمرین موسیقی، پخش موزیک و بلندگوها نیازمند فضایی آکوستیک است.

•           وجود آینه‌های مناسب و باکیفیت برای سالن پلاتو ضروری است. گاهی اوقات برای تمرین‌ها باید دیوارها با آینه‌های بلند پوشانده شوند و در صورتی عدم نیاز به آینه‌ها با پرده‌های بلند پوشانده شوند.

•           تجهیزات صوتی مناسب و باکیفیت برای سالن پلاتو ضروری است. هنر نمایش با موسیقی بسیار عجین است و گاهی اوقات بدون وجود موسیقی با پخش مناسب، بازیگران حس مناسب را برای اجرا نخواهد گرفت.

•           ابعاد درهای سالن پلاتو باید به صورتی باشند که برای ورود و خروج وسایل، ابزار خاص، ادوات موسیقی و بلندگوهای بزرگ مشکلی نداشته باشند.

•           با توجه به ابعاد کوچک پلاتو های اجاره‌ای، توجه به طراحی فضای مناسب برای ذخیره‌سازی وسایل کاربران ضروری است.

•           نظافت سالن‌های پلاتو به‌خصوص نظافت کف سالن، بسیار حائز اهمیت است.

متاسفانه سالن‌های پلاتو با ابعاد و کیفیت مناسب تعداد معدودی هستند. اکثرا پلاتوهای اجاره‌ای در زیرزمین و با نور کم موجود هستند. چه خوب بود که برای هنر بیشتری ارزش قائل می‌شدیم تا خروجی یک هنر ارزشمند مثل نمایش با نهایت کیفیت خود ارائه می‌شد. گروه دکوراسیون طره، با رعایت اصول مهندسی و ایده‌های خلاقانه آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :