تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

طراحی آپارتمان بالای ۱۵۰ متر

10 / 10
از 1 کاربر

ما در خانه‌های بالای ۱۵۰ متر به بالا، به‌راحتی می‌توانیم طراحی انعطاف‌پذیری با عملکرد بالا داشته باشیم. طراحی پلان آپارتمان، باید با تحلیل و بررسی موقعیت زمین، جهت‌گیری‌ها و هم‌جواری‌ها انجام پذیرد. به دلیل متراژ بالا ممکن است ما زمینی دراز و کشیده داشته باشیم و یا با هر نوع محدودیت دیگری مواجه شویم. اگر در طراحی پلان بالای ۱۵۰ متر نورگیر نیاز بود، جانمایی صحیح را انتخاب کنیم.

گاهی اوقات این متراژ را، باید در آپارتمانی دوبلکس طراحی کنیم و این خود یک چالش طراحی است. آپارتمان‌های با متراژ خیلی بالا، خانه لوکس محسوب می‌شوند. مثل پنت‌هاوس‌ها که در ادامه متن در این مورد توضیح بیشتری خواهیم داد. اشخاصی با وضع مالی مناسب شانس اقامت در آپارتمانی لوکس را خواهند داشت. برای طراحی اصولی و چشم‌نواز آپارتمان خود، از متخصصین خبره گروه طره مشورت بگیرید.

چه نکاتی در طراحی پلان آپارتمان بالای ۱۵۰ متر در نظر گرفت؟

  • وقتی چنین متراژ بالایی برای طراحی در اختیار داریم، اتاق‌ها را حداقل ۱۲ متر مربع طراحی کنیم. اتاق مستر را می‌توان ۲۰ مترمربع طراحی کرد.
  • در طراحی پلان ۱۵۰ متر به بالا، باید برای سیستم گرمایش و سرمایشی و سیستم امنیتی هزینه مناسبی کرد و انتخاب مناسبی داشت. به‌هرحال خانه‌های بزرگ علاوه بر مزایایی که دارند، تعمیر نگهداری پرهزینه‌ای هم دارند.
  • دسترسی فضاها به تراس به خصوص اتاق مستر و نشیمن بسیار مهم است. به دلیل باز بودن دست ما در طراحی، می‌توانیم تراسی با ابعادی بزرگ طراحی کنیم.
  • خانواده‌های ۴ نفر به بالا به‌راحتی می‌توانند، در آپارتمان ۱۵۰ متر به بالا اقامت داشته باشند.
  • به دلیل وجود متراژ بالا، طراح نباید فضاهای پرت در پلان طراحی کند.
  • در طراحی پلان‌های ۱۵۰ متر به بالا، به‌راحتی جداسازی عرصه عمومی، عرصه پذیرایی و عرصه خصوصی وجود دارد. اگر تعداد خانواده بالا نیست، به‌جای اتاق‌های خواب، اتاق کار و اتاق مطالعه طراحی کنیم. طراحی فضای دنج برای گفتگو، کتابخانه شیک و کاربردی، فضاها بازی مثل میز پینگ پنگ، میز بیلیارد، تی وی روم و اگر به دکور سنتی علاقه داشته باشیم، طراحی گوشه‌ای از فضا با دکور سنتی، فضا را معنادارتر خواهد کرد. اتاقی را با سیستم آکوستیک قوی، برای تمرین موسیقی و گوش‌دادن به موزیک طراحی کنیم. گروه طراحی طره با پیشنهادهای خلاقانه شما را در این زمینه یاری خواهد کرد.

طراحی پلان آپارتمان دوبلکس و طراحی پنت‌هاوس در خانه بالای ۱۵۰ متر مربع

گاهی اوقات طراح باید متراژ داده شده را در آپارتمانی دوبلکس طراحی کند. خانه دوبلکس، طراحی واحدی منسجم در دوطبقه است که به‌وسیله پلکان به هم مرتبط می‌شوند. جداسازی عرصه عمومی و خصوصی، در آپارتمان‌های بالای ۱۵۰ متر بهتر و دارای عملکرد بیشتری است.

پنت‌هاوس در بالاترین طبقه یک برج، با امکانات کامل طراحی می‌شود. در واقع پنت‌هاوس واحدی لوکس، برای اقامت در شهرهای بزرگ محسوب می‌شود. پنت‌هاوس‌ها دارای استخر، جکوزی، فضای بازی، ورودی مخصوص، آسانسور، باغچه مخصوص و بهترین چشم‌انداز هستند. حریم کاملاً خصوصی دارند و در متراژهای خیلی بالا ساخته می‌شوند.

بررسی دو نمونه پلان آپارتمان بالای ۱۵۰ متر مربع

در شکل زیر آپارتمانی با متراژ بالای ۱۵۰ متر مشاهده می‌کنید که دارای ۴ خواب با سرویس و حمام مجزا است. تفکیک عرصه عموی و خصوصی به‌خوبی انجام شده، آشپزخانه دید مستقیم به پذیرایی ندارد. تراس مناسبی طراحی شده است. در این پلان می‌توان، اتاق‌خواب‌ها را به اتاق مطالعه تغییر داد و یا یکی از سرویس‌ها را حذف کرد.

 

در شکل زیر پلان آپارتمانی با مساحت ۱۶۷ متر مربع و سه‌خوابه مشاهده می‌شود. تقریباً طراحی خوبی در این نقشه دیده می‌شود، به جز لابی طبقات که طراحی نشده است و با کادر مشکی مشخص شده است. جداسازی سالن نشیمن و غذاخوری که می‌توانست با دو پله اختلاف سطح طراحی شکیل‌تری داشته باشد هم ایراد این پلان است. وگرنه جداسازی عرصه‌ها به‌خوبی طراحی شده است.


برای داشتن فضایی خوشایند از تجربیات گروه طره استفاده نمایید.

 

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :