تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

طراحی سایه بان پارکینگ

10 / 10
از 1 کاربر

سایه بان پارکینگ چیست و چه کارایی دارد؟

به کمک طراحی اصولی سایه بان‌های پارکینگ می‌توانیم، خودرو هایی که مجبور به پارک در فضای آزاد هستند را در مقابل عوامل جوی مثل باد، باران، اشعه خورشید و همچنین ضربات و گردوغبار محافظت کنیم. این سایه بان‌ها در مکان‌های عمومی مثل مجتمع تجاری، مسکونی، رستوران و... همچنین در مکان‌های خصوصی مثل حیاط ویلا کاربرد داشته باشند. مسلماً اگر سایه بان پارکینگ برای یک مجتمع تجاری طراحی شود، مشتریان با آسودگی خاطر خودرو را پارک خواهند کرد و مسلماً وجود مکانی امن برای خودرو باعث جلب مشتریان بیشتری خواهد شد. شما می‌توانید برای طراحی و ساخت سایه بان پارکینگ مناسب با فضای در نظر گرفته شده به گروه طراحی طره اعتماد کنید.

انواع سایه بان پارکینگ از نظر متریال

طراحی سایه بان پارکینگ با اسکلت فلزی و پوشش سقف از UPVC

اسکلت این سایه بان‌ها بر اساس نوع کاربری فضا و سفارش مشتری از پروفیل و ورق‌ها بر حسب سفارش جوشکاری خواهند شد و پس از زنگ زدایی طبق رنگ سفارش شده رنگ‌آمیزی می‌شود. پس از اتمام کار سازه سایه بان پوشش سقف اجرا و آب‌بندی می‌شود.

طراحی سایه بان پارکینگ با اسکلت فلزی و پوشش سقف پلی‌کربنات

سازه این سایه بان‌ها از پروفیل‌های قوطی که جوشکاری شده‌اند، ساخته می‌شوند و سپس به صورت پاششی رنگ‌آمیزی خواهند شد. سپس پوشش سقف پلی‌کربنات اجرا خواهد شد. از مزایای این محصول دوام بالا، مقاومت مناسب، انعطاف‌پذیری بالا، نصب سریع و رنگ‌های مختلف این پوشش است. از معایب سایه بان پارکینگ با پوشش سقف پلی‌کربنات، گرمای بیش از حد فضای زیرین سایه بان در فصول گرم است و دیگر این که درست است در مقابل آتش سوزی مقاوم است ولی این پوشش دودزا است.  

طراحی سایه بان پارکینگ با اسکلت فلزی و پوشش سقف از ورق‌های فلزی فرم داده شده

اسکلت این سازه معمولاً به صورت خرپایی و از پروفیل قوطی تشکیل شده است. پوشش سقف هم از ورق فلزی و در رنگ‌های مختلف موجود است. این سایه بان‌ها به دلیل قیمت مناسب، برای مکان‌هایی با تعداد خودرو بالا مناسب‌تر است.

سایه بان با سقف پارچه‌ای

اسکلت این سازه‌ها آلومینیومی و سبک هستند. این سایه بان‌ها معمولاً بدون رنگ‌آمیزی هستند. پارچه به‌کاررفته برای پوشش سقف، دارای قابلیت شستشو، محافظت در برابر عوامل جوی، دوام بالا، دارای وزن سبک و غیر قابل‌اشتعال بودن پارچه‌های کششی است. البته این پارچه‌ها در مقابل ضربه‌های شدید ممکن است مقاومت خوبی نداشته باشند و آلودگی محیطی را پس از مدتی جذب کنند. این نوع سایه بان در ابعاد بزرگ و گسترده قابل‌اجرا است.

البته برای سایه بان‌های ذکر شده کاربرد فونداسیون مناسب الزامی است. گروه طراحی طره با توجه به کاربری و ابعاد فضای شما، طراحی مناسب سایه بان موردنیاز برای پارکینگ خودرو موردنظر ارائه خواهد داد.

سایه بان‌های پارکینگ از نظر نوع طراحی به چه صورت هستند؟

سایه بان‌هایی که به صورت ثابت هستند، با اجرای سازه و پوشش سقف با توجه به کاربری فضا و تعداد سایه بان پارکینگ موردنیاز با استفاده از متریال‌های موجود طراحی و اجرا می‌شوند. البته قسمت پوشش سقف این سایه بان به کمک ریموت می‌تواند به حالت اتوماتیک باز و بسته شود. سایه بان‌های پارکینگ که به‌صورت برقی بازو جمع می‌شوند به حالت‌های آکاردئونی، بادبانی و تاشو می‌توانند طراحی شوند.

سایه بان پارکینگ قابل‌حمل که برای ایجاد سایه بان برای خودرو وسیله خوبی است. این وسیله برای سفر و پیک‌نیک مناسب است. این سایه بان‌ها به‌صورت اتوماتیک هم موجود هستند. از مزایای این نوع سایه بان پارکینگ، ضدسرقت بودن، فاصله کافی بین سایه بان و خودرو و سطح چتر سایه بان‌ها معمولاً همه ماشین‌ها را پوشش می‌دهد. به هر صورت این سایه بان قابل حمل برای افراد اهل طبیعت و سفر گزینه مناسبی است.

چه نکاتی در طراحی و اجرای سایه بان پارکینگ مهم است؟

 توجه به زاویه تابش، هنگام طراحی محل سایه بان پارکینگ حائز اهمیت است. مکان قرارگیری سایه بان پارکینگ از لحظه وجود موانع، برای پارک در مکان‌های خصوصی و عمومی باید بررسی شود. به صورتی که خودروها به راحتی قابلیت گردش داشته باشند.

انتخاب مناسب نوع سازه و پوشش سقف با توجه به نوع کاربری فضا و تعداد ماشین‌های قابل پوشش امری ضروری است. با توجه به نکات ذکر شده در این محتوا طراحی سایه بان پارکینگ نیازمند اعتماد به گروهی مجرب است. شما می‌توانید به گروه طراحی طره در این زمینه اعتماد کنید.

 

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :