تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

طراحی آپارتمان ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مربع

10 / 10
از 1 کاربر

مسلماً فضای زندگی انسان هر چه بزرگ‌تر باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت. در نهایت رضایت و آرامش ساکنین را در پی خواهد داشت. در پلان آپارتمان بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر، برای طراحی جای مانور بیشتری داریم. در این فضا می‌توانیم به جز اتاق‌های خواب اتاقی برای مطالعه یا اتاق کار طراحی کنیم.

با فضای پذیرایی و نشیمن بزرگ‌تر، چیدمان مبلمانی که موردعلاقه‌مان است را انجام می‌دهیم. آشپزخانه بزرگ‌تر که برای چرخش و عملکرد بهتر است، با کابینت‌های زیاد و فضای ذخیره‌سازی طراحی می‌کنیم. اتاق‌های خوابمان دیگر کوچک و خفه نیستند و قابلیت چیدمان انعطاف‌پذیرتری دارد. آپارتمان‌های ۱۳۰ متر به بالا، قابلیت سکونت ۴ نفر بالاتر هم دارند. حال این آپارتمان با متراژ مناسب و با دکوراسیونی زیبا پکیج کاملی برای زندگی است. گروه طراحی و دکوراسیون طره، در این زمینه آماده خدمات‌رسانی به شما عزیزان است.

چه نکاتی را باید در طراحی پلان ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر در نظر گرفت؟

  • هنگام طراحی آشپزخانه دقت کنیم که حداقل ده درصد مساحت خانه را شامل شود. خوبی آپارتمان‌های بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر این است که کاربران، با خیال راحت دارای کابینت‌هایی زیاد با عمق استاندارد خواهند بود و همچنین تلفیق فضای غذاخوری در کنار آشپزخانه کاربردی است.
  • در آپارتمان ۱۵۰ متری، حدوداً ۶۰ متر جمعاً باید به فضای نشیمن و پذیرایی اختصاص دهیم. البته در آپارتمان ۱۱۰ متری، مسلماً می‌توان متراژ این فضا را کاهش داد. نشیمن خصوصی می‌تواند دید مستقیم به آشپزخانه داشته باشد.
  • اندازه اتاق مستر را حداقل ۱۵ متر مربع در نظر بگیریم و بهتر است این اتاق به تراس دسترسی داشته باشد. طراحی حمام خصوصی برای این اتاق ضروری است. طراحی یک حمام دیگر در این متراژها جز ضوابط است. هنگام چیدمان اتاق دقت شود که برای ورود به بالکن، مشکلی وجود نداشته باشد. در صورت وجود متراژ بالا، طراحی رخت‌کن برای حمام کاربردی است.
  • عنوان این مطلب طراحی پلان ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر است. به عنوان مثال اگر متراژ ما ۱۰۵ است، ما یک آپارتمان دوخوابه برای طرحی مناسب پیشنهاد می‌دهیم. ولی یک آپارتمان ۱۲۰ متر، را سه‌خوابه هم می‌توان طراحی کرد.
  • به خاطر در اختیار داشتن فضایی بزرگ، نباید پرتی طراحی پلان را زیاد کرد. خیلی اوقات طراحان فکر می‌کنند در یک آپارتمان بزرگ دستشان باز است و دقت لازم را به خرج نمی‌دهند. در صورتی که بادقت به ابعاد طراحی مثلاً می‌توان، یک کتابخانه کاربردی یک فضای دنج برای مطالعه و فضای گپ و گفت، یا فضایی برای گنجاندن میز بازی طراحی کرد. خلاقیت‌های گروه طراحی و دکوراسیون طره در زمینه طراحی آپارتمان، بسیار کاربردی است و فضا را چشم‌نوازتر خواهد کرد.
  • چون تراس قسمتی از زیر بنا محسوب می‌شود، در آپارتمان کوچک تراس‌های حداقلی طراحی می‌شود. ولی در پلان ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر برای عملکرد و استفاده ساکنین، تراس‌های بزرگ‌تری را می‌توان طراحی کرد.
  • با توجه به متراژ بالا در آپارتمان می‌توان، با خیال راحت از کف‌پوش تیره استفاده کرد. البته برای ۱۳۰ متر به بالا، کاربرد رنگ‌های تیره مناسب‌تر است و ترکیب رنگ، نور و متریال مناسب برای دکوراسیون و طراحی داخلی، حس خاصی را به فضا خواهد بخشید.

بررسی چند نمونه پلان و طراحی آپارتمان ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مربع

در شکل زیر طراحی آپارتمانی را می‌بینید که طراح ترجیح داده است، به‌جای طراحی نشیمن خصوصی، به تعداد خواب‌ها بیفزاید و فضای پذیرایی و نشیمن را ادغام کند.

در شکل زیر آپارتمانی حدوداً ۱۴۰ متری مشاهده می‌شود که به‌خوبی طراحی شده است و از پذیرایی دید مستقیم به آشپزخانه وجود ندارد. جایگاه غذاخوری بسیار مناسب است. سه خواب با ابعاد مناسب و دسترسی خواب مستر به سرویس بهداشتی مناسب است. تراس در جنب ناهارخوری و اتاق مستر، جانمایی بسیار خوبی دارد. ولی این طرح ورودی تعریف شده ندارد و دسترسی نزدیک ورودی به سرویس بهداشتی هم مناسب نیست. با توجه به مطالب گفته شده برای آپارتمان‌های تا ۱۵۰ متر طراحی کاربردی و راحتی می‌توان داشت. شما می‌توانید به ما گروه طراحی طره اعتماد کنید و طراحی خانه خود را به ما بسپارید.

 

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :