تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

چیدمان اتاق کار

10 / 10
از 1 کاربر

اهمیت طراحی و چیدمان اتاق کار

با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به اینترنت در سال‌های اخیر، دورکاری روبه افزایش است. البته وجود اتاق کار در منزل خصوصی فقط به منزله دورکاری در نظر گرفته نمی‌شود و بسیاری از افراد به دلیل مشغله زیاد، ساعاتی هم در منزل خود به ادامه کار می‌پردازند. توجه به انتخاب درست مکان این فضا در منزل که مکانی خفه و با پنجره کوچک نباشد نکته حائز اهمیتی است.

 طراحی دکور و چیدمان اتاق کار به دلیل افزایش تمرکز، دوری از آلودگی صوتی، بازدهی و عملکرد بهتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. طراحی اتاق کار کاربردی و با دکور مناسب را به گروه طراحی طره بسپارید.

ایده‌های مناسب برای اتاق کار در منزل

  • در این شکل می‌بینیم که فضای کاری با پانلی چوبی تعریف شده و ترکیب آن با میز کار سفید رنگ، جذابیتی به این اتاق کار بخشیده است.

 
چیدمان اتاق کار

  • گاهی برخی افراد مثل خانم خانه‌داری که فرزند کوچک دارد، خواهان دید از اتاق کار به فضای نشیمن است که می‌شود با جداکننده شیشه‌ای و طراحی مناسب به این فضا شکل داد. انتخاب مبلمان و چیدمان مناسب برای اتاق کار، نیازمند طراحی هوشمندانه است. گروه طراحی طره، شما را در این زمینه یاری خواهد کرد.
  • توجه به فضای استراحت و افزودن مبل راحتی در اتاق کار نکته مهمی است.
  • گاهی اوقات به دلیل کمبود جا، ما باید فضای کار را در اتاق خواب تعریف کنیم و یا گاهی مطابق شکل زیر برای استراحت در اتاق کار می‌توانیم، طراحی میز و تخت را ادغام کنیم.
  • در این شکل میز کاری که رو به دیوار قرار گرفته است، طراحی خلاقانه دیوار فرو رفته و انتخاب رنگ و متریال مناسب، طراحی جالبی را رقم زده است.

 چیدمان اتاق کار

  • در شکل زیر انتخاب مبلمان و قفسه‌ها، به صورت کلاسیک طراحی شده است که طرحی متفاوت را رقم زده است.

 چیدمان اتاق کار

چه نکاتی در چیدمان اتاق کار حائز اهمیت است؟

 مهم‌ترین نکته‌ای که در چیدمان اتاق کار باید در نظر گرفته شود، مکان درست میز کار شما است. قرار دادن میز جایی که پشت ما به در باشد، ممکن است باعث استرس شود. نیازی به قراردادن میز دقیقاً مقابل درب اتاق نیست اما قرار دادن میز در وجهی از اتاق که به درب دید داشته باشد، مکان مناسبی است.

  • توجه به زاویه تابش خورشید و قرارگیری میز کار بسیار مهم است. برخی‌ها دوست دارند میز کار مقابل پنجره باشد، ولی این حرکت ممکن است باعث حواس پرتی شود. بهتر است میز عمود بر پنجره و یا کنار پنجره قرار گیرد، چیدمان در این وضعیت مناسب‌تر است.
  • چیدمان و خرید وسایل اتاق کار می‌بایست مطابق با نوع کار و خدمات مورد نیازش صورت بگیرد. به عنوان مثال برای یک کار یک میز و کامپیوتر ممکن است کافی باشد. ولی برخی کارها مثل کارهای هنری و.. نیاز به تجهیزات بیشتری دارند.
  • انتخاب میز و صندلی‌هایی که از نظر استاندارد و ارگونومیک مناسب باشند تا در دراز مدت آسیبی به ستون فقرات وارد نشود. اگر مبلمان سفارشی را بتوانیم مطابق با کار و اندازه فضای خود سفارش ساخت دهیم، مسلماً کاربری بهتری دارند و در ذخیره‌سازی فضا کمک خواهد کرد.
  • اجتناب از وسایل غیرضرور و شلوغ کردن میز کار، حائز اهمیت است.
  • استفاده از پرده کرکره‌ای برای تنظیم نور در فضای اتاق کار، در طول روز گزینه مناسبی است.
  • توجه به تامین نور مناسب چه نور طبیعی و چه نورپردازی مصنوعی، برای اتاق کار بسیار حائز اهمیت است.
  • استفاده از شلف و قفسه دیواری برای نگهداری فایل‌ها، کتاب‌ها و دسترسی مناسب محل نشستن با آنها، نکته حائز اهمیتی است.
  • برای اتاق کار کوچک گاهی مجبور هستیم میز را رو به دیوار بگذاریم، استفاده از میز شیشه‌ای جمع‌وجور مانند شکل زیر، به همراه این ایده که دیوار روبرو را با نقاشی یا طرح الهام بخش طراحی کنیم فضا را جذاب‌تر خواهد کرد.

کاربرد خلاقیت در طراحی هر فضایی تاثیر بسزایی خواهد داشت. برای داشتن فضایی خلاقانه و کاربردی، گروه طراحی طره آماده خدمت‌رسانی به شما خواهد بود.

 

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :