تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

چیدمان کافه | کافی شاپ

10 / 10
از 1 کاربر

چیدمان مناسب کافی شاپ‌ها از چه نظر حائز اهمیت است؟

وقتی یک مشتری وارد کافه شما می‌شود و از خدماتی که به او ارائه می‌دهید استفاده می‌کند، ممکن است برای همیشه مشتری کافه شما شود و چه‌بسا کافی شاپ شما را به دوستان و نزدیکان خود نیز معرفی کند. می‌دانید چرا برخی کافی شاپ‌ها همیشه شلوغ هستند و پاتوق همیشگی عده‌ای خواهند شد؟ چون این کافه‌ها علاوه بر داشتن منوی خاص و باکیفیت، با داشتن طراحی اصولی و چیدمان مناسب باعث خلق فضایی دنج شده‌اند.

 دکوراسیون و چیدمان یک کافی شاپ ممکن است خیلی عامه‌پسند طراحی شود، ولی در حین طراحی عامه‌پسند در ذهن مشتری باقی خواهد ماند و ناخودآگاه برای داشتن خلوتی با نزدیکان و یا حتی خلوتی برای تنهایی خود به سمت این کافه بیاید. همچنین کافی شاپی با طراحی دکوراسیون، چیدمان منحصر به فرد و با سبک خاص، مشتریان خاص خود را جذب خواهد کرد که می‌توانند مشتری همیشگی باقی بمانند.

پس برای افزایش رونق کسب‌وکار خود و همچنین حک کردن خاطره‌ای خوب در ذهن مشتری طراحی و چیدمان کافی شاپ خود را به گروهی خبره بسپارید. ما در گروه طراحی طره با کمال میل شما را در این زمینه یاری خواهیم کرد.

چیدمان کافی شاپ‌ها بر اساس مقیاس و تعداد میزها

چیدمان کافی شاپ‌ها بر اساس مکان کافه، مساحت و سبک در نظر گرفته شده متفاوت است.

  • آیا کافه ما دارای مساحت کمی است که ما کمتر از ۵ میز می‌توانیم در این کافی شاپ جاگذاری کنیم؟ پس کافه‌ای با این ابعاد قاعدتاً کافه دنجی نیست که معمولاً پاتوق همیشگی افراد شود و عموماً کافه کوچک باید خدمات بیرون بر نیز ارائه دهد. یک کافی شاپ کوچک با تعداد میزهای کم می‌تواند فاقد در ورودی باشد. آیا یک کافه کوچک با چیدمان محدود می‌تواند در آمد خوبی را کسب کند؟ قطعاً باکیفیت منو و قیمت مناسب‌تر می‌تواند باعث جلب مشتری شود.
  • برای چیدمان کافی شاپی که ما امکان گذاشتن ۵ تا ۱۰ میز را داشته باشیم، باید فضایی دنج را با میزهای کناره فضا با تعداد ۲ تا ۳ نفر در نظر بگیریم که این میزها دسترسی آسان به پریز برق را داشته باشند. وقتی این کافه‌ها مشتریان ثابتی پیدا می‌کنند مشتریان زمان طولانی را در کافه سر می‌کنند و به کارهای شخصی خود می‌رسند و مسلماً نشستن طولانی مدت مشتری سفارش‌های بیشتری از منو را به همراه دارد پس به تبع رونق اقتصادی کافه را در پیش دارد.

 در کافه‌هایی با این مساحت، میزهای بزرگتری را می‌توان در فضای میانی کافی شاپ در نظر گرفت، برای افرادی با تعداد بیشتر که اصولاً دنج بودن فضا برایشان اهمیت چندانی ندارد. اما باز هم در این کافی شاپ‌ها امکان چیدمان با میزهای خیلی بزرگ برای برگزاری مراسمی خاص منطقی نیست.

  حال رسیدیم به چیدمان کافه‌های بزرگ که قابلیت چیدمان بیشتر از ۱۰ میز را دارا هستند. در این کافه‌ها ما هم‌زمان نیازمند چیدمان میزهای ۲ نفره در فضای دنج کافه و میزهای بزرگ‌تر برای افرادی که صرفاً دنبال مکانی دنج نمی‌گردند هستیم و قطعاً امکان رفت‌وآمد راحت‌تر در این فضا وجود دارد. ما فضایی VIP در این کافی شاپ‌ها برای میزهای بزرگ که با هدف مهمانی و یا مراسمی خاص هستند طراحی می‌کنیم. چیدمان این فضا باید دور از فضای عمومی کافه باشد تا مزاحمتی برای سایرین به وجود نیاید. چه‌بسا اگر کافی شاپ مورد نظر دارای فضای باز است، میز را در آنجا طراحی کنیم.

گروه طراحی طره با توجه به موقعیت و ویژگی‌های کافی شاپ شما، بهترین طراحی را به شما ارائه می‌دهد.

ارگونومی مناسب مبلمان برای کافی شاپ به چه معناست؟

طراحی ارگونومی برای یک فضا از جمله کافی شاپ‌ها بسیار حائز اهمیت است. توجه به انتخاب مناسب میز و صندلی‌ها و کاربرد مناسب آنها، ارتفاع مناسب مبلمان و نشیمن مناسب امری مهم است. توجه به این که صندلی‌های قابل‌استفاده برای قسمت‌های دنج کافی شاپ، به دلیل طولانی شدن زمان استفاده باید از مبلمان راحت‌تر استفاده شوند. همچنین توجه به وسایل و دکور مورد استفاده در قسمت خدماتی که آشپزخانه کافه است، برای دسترسی راحت کارکنان به قفسه‌ها و قابلیت چرخش مناسب در این فضا حائز اهمیت است.

انتخاب مبلمان و چیدمان اصولی آنها نیازمند تخصص است. ما، گروه طراحی طره با مشاوره مناسب شما را در این زمینه یاری خواهیم کرد.

اشتباهات رایج در طراحی داخلی و چیدمان کافی شاپ

  • عدم چیدمان مناسب موجب سرویس‌دهی ضعیف می‌شود. چیدمان کافی شاپ باید به‌گونه‌ای باشد که کارکنان بتوانند به کل میزهای کافه احاطه داشته باشند و به‌راحتی از بین میزها عبور و مرور کنند.
  • بی‌توجهی به نورپردازی مناسب برای قسمت فضاهای دنج و میزهای که نیاز به فضای دنج و نشستن طولانی مدت ندارند.
  • شلوغ کردن بیش از حد فضا با چیدمان نامناسب و دکور
  • تداخل فضایی که برای مراسم در نظر گرفته می‌شود، با قسمت‌های دیگر کافه که باعث ایجاد مزاحمت خواهد شد.

 

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :