تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

طراحی پلان تریپلکس

10 / 10
از 1 کاربر

 همان طور که می‌دانید نقشه‌ای که حاصل دید برش افقی از ۳/۲ یا ۴/۳ یک فضا است، پلان یک فضا را به ما عرضه می‌کند. در مورد طراحی یک ویلای تریپلکس، می‌توان گفت که طراحی پلان و تقسیم‌بندی فضاها در سه‌طبقه صورت خواهد گرفت و این سه‌طبقه با هم یک واحد را تشکیل خواهند داد و مجزا نیستند.

ویلاهای تریپلکس لاکچری محسوب می‌شوند و ارتباط عمودی که به‌وسیله پلکان و وید برای ویلا صورت می‌گیرد، یکی از زیبایی‌های طراحی پلان تریپلکس است. انتخاب فرم پلکانی زیبا و متناسب با طرح موردنظر برای ویلای تریپلکس حائز اهمیت است. برای طراحی ویلای لوکس نیاز به تیم متخصص و خبره دارید؟ گروه طراحی طره آماده خدمات‌رسانی به شما عزیزان است.

ساخت ویلای تریپلکس برای تقسیم‌بندی فضایی مناسب، در زمین‌های با متراژ کم کاربرد مناسبی خواهد داشت. همچنین در زمین‌های متراژ بالا هم می‌توان ویلایی با امکانات کامل تفریحی، ورزشی و خدماتی ساخت. چشم‌انداز مناسب طبقات بالا، برای ویلای تریپلکس امتیاز محسوب می‌شود. برخی مالکان از طراحی چنین ویلایی فضایی کاملا لوکس، برای مهمانی‌های بزرگ و اقامت تعداد بالای افراد با امکانات کامل را خواهان هستند.

نکات کاربردی در طراحی پلان تریپلکس

طبق مطالب گفته شده در قسمت طراحی‌های ویلا مسلماً مطالعات اولیه برای طراحی نقشه ویلای تریپلکس، مثل موقعیت زمین، وزش باد، بافت، منطقه، اقلیم و هم‌جواری‌ها باید به‌دقت انجام پذیرد.

ما نمی‌توانیم قانون ثابتی برای طراحی پلان تریپلکس ارائه دهیم. به عنوان مثال شاید یک کارفرما خواسته‌اش این باشد که در دوطبقه آشپزخانه داشته باشد و یا در هر سه‌طبقه اتاق‌خواب طراحی شود. ولی به‌طورکلی بهتر است عرصه خدمات و پذیرایی در طبقه همکف طراحی شود. درنظرگرفتن نیاز و بودجه کارفرما در طراحی تأثیرگذار است.

  • طراحی وید معمولاً در وسط سالن برای ارتباط سه‌طبقه، در پلان تریپلکس کاربردی است.
  • هنگام طراحی پلان حتما به حجم نهایی و هماهنگی بین فرم و پلان دقت شود.
  • تقسیم‌بندی فضاها با توجه به جهت‌گیری ساختمان صورت گیرد. اگر بنا در مرکز سایت طراحی شود، نورگیری فوق‌العاده‌ای برای فضاها خواهیم داشت.
  • درنظرگرفتن حریم عرصه خصوصی با توجه به تعداد طبقات، در پلان تریپلکس دشوار نخواهد بود. در طبقه اول و دوم بنا می‌توان به‌راحتی فضاهای خصوصی اعم از اتاق مستر، اتاق کودک، اتاق مهمان و اتاق مطالعه را جانمایی کرد.
  • اگر قصد طراحی استخر، پارکینگ، جکوزی و اتاق بازی را در ویلای تریپلکس داریم، می‌توان در نیمی از پلان همکف این فضاها را گنجاند و بنا به درخواست کارفرما با رعایت مسائل تاسیساتی، در طبقه آخر برای چشم‌انداز مناسب هم قابلیت طراحی استخر وجود دارد.
  • طراحی پذیرایی در قسمت وید، به‌خاطر ارتفاع زیاد حس دلبازی و لوکس بودن فضا را بیشتر خواهد کرد.
  • برخی از کارفرمایان با طراحی ویلای تریپلکس به سبک کلاسیک موافق‌تر هستند و در این صورت هم نمای بیرون و طراحی داخلی با عناصر کلاسیک تزیین خواهند شد.
  • فضای آشپزخانه، سالن غذاخوری، مهمان و پذیرایی و تراسی ویژه را می‌توان در طبقه اول طراحی کرد.
  • در طبقه همکف می‌توان آشپزخانه‌ای مجزا، برای غذاخوری خانواده، نشیمن و تعدادی خواب در طبقه همکف طراحی کرد.
  • طبقه دوم در پلان ویلای تریپلکس را می‌توان کلا به فضای خصوصی اختصاص داد و قسمتی از فضا را با تراسی با چشم‌انداز ویژه طراحی کرد.

گروه طراحی با درک مناسب از فضا و طراحی اصولی و خلاقانه طرحی مقبول، برای شما ارائه خواهد داد.

پله و جایگاه آن در ویلای تریپلکس

در طراحی پلان ویلای تریپلکس، پله جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر پله را در مرکز بنا در نظر بگیریم، نقطه کانونی طراحی پلان خواهد شد. می‌توان وید هم در مرکز پلان طراحی کرد. انتخاب پله با ابعاد استاندارد و هماهنگ با طراحی داخلی و دکوراسیون بنا جلوه ویژه‌ای به طراحی پلان تریپلکس خواهد داد.

پله‌ها به عنوان المان تزیینی، در فرم‌های مختلف و با متریال‌های فلزی، شیشه‌ای، چوبی، بتنی، سنگی و یا ترکیبی اجرا می‌شوند و خانه‌ای لوکس و مجلل را به نمایش می‌گذارند. اگر پله در گوشه‌های انتهایی به کار رود نقش ارتباط بین طبقات را داراست و نقش عملکردی دارد. ولی باز هم باید جنبه زیبایی‌اش را در نظر گرفت.

به طور کلی پلان تریپلکس به‌خاطر داشتن چشم‌اندازی ویژه بسیار طرف‌دار دارد. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید با گروه طره تماس بگیرید.

 

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :