تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

طراحی دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر

اهمیت دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر ویژه‌ای در فضا دارد. می‌توان توسط بازی با رنگ‌ها، احجام و متریال فضایی زیبا و درعین‌حال کاربردی داشته باشیم. ما در گروه طره با ایده‌پردازی جذاب و اصولی شما را در داشتن دکوراسیونی زیبا یاری می‌کنیم.

از سوی دیگر باید دانست که انسان‌ها از لحاظ سلایق و روحیات با هم متفاوت‌اند. از این لحاظ کاربرد یک طراحی مناسب و دکوراسیون داخلی خوب از لحاظ روانشناسی تاثیر بسیاری بر روحیات انسان دارد. پس نمی‌توان برای همه پروژه‌ها یک سبک و یک رنگ‌بندی خاص در نظر گرفت. ما در گروه طره هر فضا را باتوجه به سلایق و روحیات کاربر آن فضا طراحی می‌کنیم.

 طراحی دکوراسیون داخلی

تاثیر دکوراسیون داخلی مناسب در کاربری‌های مختلف

ما در گروه بازسازی و دکوراسیون داخلی طره به تفاوت کاربری‌ها توجه می‌کنیم و موارد زیر را برای پروژه‌ها مورد توجه قرار می‌دهیم:

  • به‌کارگیری استانداردها: بسیاری از ما در زمان استفاده از یک فضا متوجه محدودیت‌ها و غیرکاربردی بودن فضا شده‌ایم. ما در گروه طره با استفاده از استانداردها سعی در کاربردی‌تر کردن فضاها داریم.
  • برآورده شدن نیازهای افراد از آن فضا:فضاها باید بر اساس نیاز ما طراحی شوند و پس باید با گروهی کار کنیم که نیازها را شناخته و در جهت رفع آن حرکت می‌کند. این نیازها علاوه بر نیازهای کاربردی می‌توانند نیازهای روانی باشند.
  • بهبود کسب‌وکار: در حال حاضر صاحبان کسب‌وکارها و حتی استارت‌آپ‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که توجه به دکوراسیون داخلی می‌تواند موجب بالارفتن بازدهی کسب‌وکارشان شود.
  • ارضای نیازهای روانی و برقراری آرامش افراد در آن فضا: ایجاد آرامش بصری، گزیده‌گویی و القا آرامش در گروه طره از اولویت‌های ماست.
  • جذابیت‌های بصری: منظور ما از جذابیت بصری استفاده از ترکیب رنگ‌های مناسب، فرم‌های زیبا و تناسبات هندسی است.

تفاوت طراح داخلی و دکوراتور داخلی

یک طراح داخلی باید دانش وسیعی در همه رشته‌های مرتبط با ساختمان داشته باشد تا فضایی زیبا و جذاب و درعین‌حال درست و اصولی طراحی نماید. اما دکوراتورها طرح اصولی و پایه فضا را تغییر نمی‌دهند، یک دکوراتور باید در فضای پروژه اقداماتی انجام دهد که منجر به القا یک حس خاص در فضا گردد.

چگونه می‌توان در یک فضا تعادل برقرار کرد؟

  • توجه به رنگ‌ها و دکوراسیون داخلی
  • محل قرارگیری مبلمان
  • در نظر گرفتن ابعاد

انتخاب مصالح مناسب با فضا مثلاً دکوراسیون غالب با چوب، فلز و...

طراحی دکوراسیون داخلی 2

تاثیر هارمونی رنگ‌ها در طراحی محیط

رنگ‌های متعددی در فضای اطراف ما وجود دارد که ما به آن‌ها بی‌توجهیم. ما فقط حس روانی رنگ‌ها در درون خود حس می‌کنیم. زمانی که در فضایی با رنگ قرمز قرار می‌گیریم غدد فوق‌کلیوی سطح آدرنالین خون را افزایش می‌دهد. آدرنالین باعث بالارفتن فشارخون و ضربان قلب می‌شود. این تأثیرات توسط رنگ‌ها به ما القا می‌شوند.

نکته‌ای که ما در گروه طره به آن توجه می‌کنیم حس مورد نیاز هر فضاست. ما برای رنگ‌ها شخصیت مستقلی قائل می‌شویم و از قدرت بیان رنگ‌ها استفاده می‌کنیم. بدیهی است هارمونی و هماهنگی در هر بیانی بسیار بااهمیت است.

چه سبک دکوراسیون داخلی برای ما مناسب است؟

هر کدام از سبک‌های دکوراسیون داخلی دارای شخصیت مستقلی هستند. برای مثال سبک مینیمال سبک آرام و فخیمی است و سبک بوهمین سبک دلنشین و راحتی است. اگر فردی پر هیجان را در فضای مینیمال قرار دهیم این فرد دچار کرختی و بی‌حوصلگی می‌شود. پس بهتر است سبک‌های دکوراسیون داخلی را بشناسیم و متناسب باشخصیت خود سبک موردنظر را انتخاب کنیم. در صورتی که شناخت کافی از سبک‌های دکوراسیون داخلی ندارید می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. 

در بسیاری از موارد سبک‌های موجود حس درونی ما را ارضا نمی‌کنند در این صورت باید از یک طراح مناسب جهت ایجاد آن بهره ببرید.

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب، سلیقه و هزینه کارفرما بسیار تعیین کننده است که از جمله این هزینه‌ها هزینه تعویض قطعات، کف‌پوش و... است. یک طراح و دکوراتور قابل باتوجه‌به شرایط و خواسته کارفرما می‌تواند طرحی اصولی زیبا و کاربردی را ارائه دهد.

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :