تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

دکوراسیون داخلی آموزشگاه موسیقی

10 / 10
از 1 کاربر

موسیقی بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی بشر است. توجه به خلق فضایی کاربردی و دلنشین برای آموزش و نواختن سازها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. طراحی نامناسب یک آموزشگاه موسیقی بدون توجه به اصول طراحی و عملکرد مناسب، باعث عدم تمرکز هنرجویان خواهد شد. برای طراحی و دکوراسیون یک آموزشگاه موسیقی، توجه به خلق فضایی آکادمیک برای ایجاد خلاقیت و هنروری امری مهم است.

توجه به طراحی و دکوراسیون فضاهای مجزا برای سازهای مختلف، آکوستیک بودن فضا و خلق فضایی که وقتی وارد آموزشگاه موسیقی می‌شویم کاملاً حس فضای آکادمیک و هنری را به ما القا کند. طراحی این چنینی نیازمند تخصص است. شما می‌توانید در این زمینه به گروه طراحی طره اعتماد کنید.

دکوراسیون-داخلی-آموزشگاه-موسیقی

چند نکته برای طراحی دکوراسیون داخلی آموزشگاه موسیقی

•           درنظرگرفتن رده سنی هنرجویان آموزشگاه موسیقی، میزان بودجه و نیاز کارفرما برای طراحی نکته حائز اهمیتی است.

•           نگهداری آلات موسیقی در فضایی امن، در آموزشگاه موسیقی بسیار پر اهمیت است. سازها بسیار حساس هستند و باید در مقابل گردوخاک، ضربه و رطوبت به‌خوبی محافظت شوند. در دکوراسیون آموزشگاه موسیقی حتماً جایگاه مناسبی برای نگهداری سازها باید پیش‌بینی گردد.

•           طراحی فضای آکوستیک کلاس‌ها، بسیار در آموزشگاه موسیقی اهمیت دارد. چرا که وقتی هم‌زمان در اتاق‌های مختلف سازهای مختلف تدریس می‌شود، به‌هیچ‌عنوان نباید صداها مختل تمرین کلاس هنرجوی دیگر شود و تمرکز هنرجو را برهم ریزد.

•           انتخاب مبلمان با ارگونومی مناسب، سازگار با نیازهای کاربران و درنظرگرفتن ارتفاع مناسب برای نواختن هر ساز، حائز اهمیت است. برای جلوگیری از آسیب بدنی هنگام نواختن، درنظرگرفتن این امر ضروری است.

•           توجه به این نکته که فضای انتظار هنرجویان برای ورود به کلاس طوری باشد که صدای تمرین هنرجویان باعث آزار افراد حاضر در سالن نشیمن نباشد.

•           به‌کاربردن رنگ‌هایی مثل رنگ سبز، برای بالابردن اعتمادبه‌نفس و آرامش هنرجو، در دکوراسیون آموزشگاه موسیقی کاربردی است.

•           نقاشی‌های دیواری و کاربرد متریال چوب و آجر برای ایجاد جو هنری در آموزشگاه موسیقی کاربردی است.

گروه طراحی طره، با رعایت نکات طراحی مربوط به هر فضایی، آماده خدمات‌رسانی به شما در زمینه طراحی است.

نکات-طراحی-آموزشگاه-موسیقی

خلاقیت در طراحی دکوراسیون آموزشگاه موسیقی

•           در کنار آموزش موسیقی در یک آموزشگاه، می‌توان فضایی را برای فروش ساز و تجهیزات جانبی، کتاب‌های مربوط و لازم برای آموزش هنرجویان، با قیمت مناسب به فروش برسد. با طراحی دکور مناسب و قفسه‌های خاص می‌توان این فضا را چشم‌نواز کرد.

•           تلفیق کاربری فضا با متریال‌ها و رنگ‌ها در آموزشگاه موسیقی: به طور مثال برای کلاس سنتی یک آموزشگاه، کاربرد متریال سنتی مثل آجر و چوب، جو فضا را برای نواختن ساز سنتی فراهم می‌آورد و قطعاً دکور اتاق تدریس یک ساز مثل گیتار الکتریک، رنگ و متریال دیگری را می‌طلبد.

•           آموزش در فضایی که دیوارها طراحی در رابطه با آموزش داشته باشند و باعث مرور مطالب پایه‌ای در موسیقی برای هنرجو بشوند، قطعاً تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

•           همان‌طور که در شکل زیر می‌بینید، دیوار کلاس برای آموزشگاه موسیقی را می‌توان با طرح یکی از آلات موسیقی طراحی کرد و از آن فضا به‌عنوان قفسه استفاده کرد.

•           استفاده از گیاهان طبیعی، باعث نشاط و القای حس طبیعت در هنرجویان خواهد شد.

•           در کلاس موسیقی ارف کودکان در آموزشگاه موسیقی می‌توان، با دکور رنگ‌های شاد و دیوارهایی در راستای آموزش موسیقی تزیین شدند و برای کودکان جذاب هستند، فضایی متفاوت ایجاد کرد.

•           توجه به دکوراسیون جذاب برای فضای ثبت‌نام و میز منشی: حال می‌توان این طراحی روی میز منشی و دیوارهای اطراف با تم موسیقی صورت گیرد.

•           بهره‌گیری از نور طبیعی و بازی با شکست نور، در اتاق تمرین آموزشگاه موسیقی جو هنری فضا را افزایش خواهد داد. البته مثلاً برای نواختن سازی مثل گیتار الکتریک، نورپردازی تاکیدی با رنگ هیجانی، ایجاد حس بهتری در هنرجو دارد.

برای داشتن فضایی عملکردی و زیبا، طراحی خود را به ما گروه طره بسپارید.

خلاقیت-در-آموزشگاه-موسیقی

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :