تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

طراحی دکوراسیون داخلی مشاورین املاک

10 / 10
از 1 کاربر

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی املاک

وقتی صحبت از طراحی فضا و دکوراسیون داخلی می‌شود، باید به این نکته توجه شود که این شغل دارای حساسیت بالایی است. تقسیم‌بندی درست فضاها و دکوراسیون مرتبط با زمینه شغلی مشاور املاک با توجه به متراژ، روی تمرکز بالا، بهره‌وری کارکنان و همچنین اعتماد مشتریان، تاثیر بسزایی خواهد داشت. با این تفاسیر طراحی با هدف و ایجاد فضای رقابتی بین کارکنان، برای یک مجموعه مشاور املاک برای بستن قراردادهای خوب و جلب اعتماد مشتریان قطعاً موثر خواهد بود.

 طراحی داخلی مشاور املاک

طراحی داخلی و دکوراسیون املاک باید حس دعوت کننده‌ای را برای مشتری تداعی کند. شما می‌توانید با اعتماد به گروه طراحی طره، طرحی کاربردی و اصولی برای دفتر مشاور املاک خود داشته باشید.

تقسیم‌بندی کاربردی فضاها در طراحی دفتر مشاور املاک

  • فضایی که برای مشاوران در نظر گرفته می‌شود: توجه به رعایت حریم خصوصی کارمندان و ایجاد محیطی برای تمرکز بیشتر برای مشاوران، نکته حائز اهمیتی است. استفاده از جداکننده‌های فضای میز کارمندان، محیط خصوصی را برای آنها فراهم می‌کند که کارمندان هر کدام بتوانند روی فایل‌های خود کار کنند و دسترسی به فایل‌های همکاران نداشته باشند.
  • در نظر گرفتن فضایی جداگانه برای مکالمه بین مشتریان و مشاور در دفتر مشاور املاک کاربردی است. این فضا می‌تواند فضایی کافه مانند و دوستانه باشد. دکوراسیون و چیدمان این فضا در دفتر املاک بهتر است به صورت میزهای ۳ یا ۴ نفره صورت بگیرد و برای تبادل اطلاعات وجود لپ‌تاپ کاربردی است.
  • می‌بایست اتاقی جدا و یا فضای جداسازی شده با پارتیشن برای بستن قرارداد، بین مسئول قرارداد و مشتری در طراحی املاک در نظر گرفته شود. این فضا باید با دکوراسیونی زیبا و جذاب مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. در نظر گرفتن یک میز کنفرانس ۶ نفره و یک میز مدیریت، برای چیدمان این اتاق باید در نظر گرفته شود.
  • جایگاه مسئول قرارداد پشت میز مدیریت قرار دارد. میز مدیریت باید دسترسی مناسب به قفسه‌ها برای نگهداری فرم‌های مربوطه و گاوصندوق برای نگهداری اسناد و مدارک املاک باشد. طراحی دکوراسیون این اتاق اهمیت ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال رنگ دیوار پشتی مسئول قرارداد، باید طوری انتخاب شود که روی مشتری و بستن قرارداد، تاثیر مثبت بگذارد. اگر اتاقی جداگانه برای بستن قرارداد در دفتر املاک کوچک وجود ندارد، باید جایگاهی امن برای گاوصندوق در نظر گرفته شود.
  • اگر دفتر املاک مورد نظر متراژ بالایی داشته باشد، می‌توان فضایی را برای آموزش کارمندان مبتدی در نظر گرفت که این فضا نهایتاً با ۴ یا ۵ صندلی و میز آموزش دکوراسیون شود.
  • در نظر گرفتن فضایی برای بازی، استراحت کارکنان و صرف غذا در دفتر مشاور املاک با متراژ بالا برای استرس بالای کارمندان کاربردی است و اگر کارمندان استرس را به خوبی کنترل نکنند، به قرارداد آسیب می‌رسد.
  • در دفتر مشاورین املاک با متراژ بالا، امکان طراحی اتاق مدیریت وجود دارد. در این اتاق امکان برگزاری جلسات کارمندان، مدیران و بررسی انتقاد و شکایات مراجعین فراهم می‌شود.

برای طراحی موثر و کاربردی دفتر مشاور املاک با متراژ پایین و بالا، می‌توانید به گروه طراحی طره اعتماد نمایید.

دکوراسیوان داخلی مشاور املاک

ایده‌های کاربردی در طراحی و عملکرد یک دفتر مشاور املاک

  • استفاده از تاچ پدها روی مانیتورها در دفتر مشاور املاک، این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد که فایل‌های مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنند و با مشاوران در میان بگذارند.
  • کاربرد عینک‌های VR  که قابلیت به نمایش گذاشتن واقعیت مجازی را دارا هستند، برای مشتریانی که امکان رفتن به ملک مورد نظر را ندارند را فراهم می‌آورد. و اشراف به کل ملک و تور مجازی را مهیا می‌سازد.
  • نصب دوربین‌های مداربسته حرفه‌ای مجهز به سیستم صوتی، برای کنترل کار کارمندان که گاهی اوقات با بی‌حوصلگی کار می‌کنند و در ضمن ضبط فیلم بستن قراردادها، برای آموزش به کارمندان مبتدی کاربردی است.

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون املاک

  • عدم درنظرگرفتن نیازهای کارمندان و ارباب رجوع در طراحی دکوراسیون و چیدمان مناسب املاک
  • وقتی پارتیشن مناسبی بین میز کارمندان نباشد، بحث فایل دزدی پیش خواهد آمد. به تبع مشکلاتی که کارمندان با یکدیگر پیدا می‌کنند جو را متشنج خواهد کرد. به‌هرحال محیط املاک محیطی رقابتی است.
  • طراحی و چیدمان نامناسبی که برای مکالمه مشتری و مشاور ایجاد حریم خصوصی نکند.
  • چیدمان و انتخاب نامناسب مبلمان اداری برای املاک با ارگونومی نامناسب
  • عدم نورپردازی اصولی و به کاربردن رنگ‌ها و متریال نامناسب

با توجه به نکاتی که در این متن به آنها اشاره کردیم طراحی اصولی دکوراسیون مشاورین املاک، تاثیر بسزایی در رفاه کارمندان و رونق اقتصادی خواهد داشت. گروه طراحی طره با در نظر گرفتن همه این موارد شما را در داشتن محیطی زیبا و کاربردی یاری خواهد کرد.

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :