تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

طراحی نمای مجتمع تجاری

10 / 10
از 1 کاربر

درباره طراحی نمای مجتمع تجاری

فرض کنید مشغول گذر از خیابانی شلوغ هستید که نمای متفاوت و چشمگیر یک ساختمان تجاری توجه شما را جلب می‌کند. این تفاوت می‌تواند به‌راحتی شما را به داخل ساختمان بکشاند، تا از مغازه‌ها دیدن و خرید نمایید. طراحی نمای مجتمع تجاری باید دارای شفافیت باشد.

 به طور مثال وقتی در قسمت‌هایی از بدنه نما شیشه کار شود، تا دید واضح برای عابران فراهم آید، به این منظور که ببینند در این مجتمع مردم در حال خرید هستند و این بنا یک مجتمع تجاری است. به دلیل شاخص بودن یک نمای تجاری یک طراح می‌تواند، اوج خلاقیت خود را با متریال، بازی با نور و احجام به نمایش گذارد. برای خلق نمایی متفاوت و شاخص مجتمع تجاری می‌توانید به گروه طراحان طره اعتماد کنید.

چه متریال‌هایی می‌توانند در طراحی نمای تجاری کاربرد داشته باشند؟

نماهای استیل که از جمله مزایای این متریال زمان نصب کمتر، بارهای وارده بر ساختمان کمتر است، غیرقابل‌احتراق است. همچنین عایق صوتی و حرارتی مناسبی است. ورق‌های پروفیل فولادی، دیوارهای پرکننده سبک، پانل‌های کامپوزیت را می‌توان در این نما به کاربرد. این سیستم در نمای مجتمع تجاری می‌تواند نمایی شاخص را ارائه دهد. در هنگام استفاده از این متریال باید به زاویه تابش خورشید توجه شود، استفاده خودسرانه از این متریال در نما می‌تواند باعث گرمای شدید در داخل بنا شود و هزینه سرمایش را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد.

نماهای شیشه‌ای که برای مجتمع تجاری کاربرد دارند، می‌توانند در انواع مختلف به کار روند از جمله موارد زیر:

  1. -کرتین وال یک سیستم خود ایستا است که در نماهای به سبک مدرن کاربرد دارد. در واقع این نما نمای شیشه‌ای با استراکچر آلومینیم است. اگر این نما به‌خوبی کار شود تمام بارهای وارده مثل بادها، طوفان، بارندگی متوجه این پوسته خواهد شد و به سازه اصلی ساختمان آسیبی نخواهد رسید. نمای کرتین وال عایق صوتی و حرارت است، استحکام بالایی دارد و از نظر زیبایی چشم‌نواز است. کاربرد کرتین وال برای نمای مجتمع تجاری مناسب است و نمای موردنظر را شاخص خواهد کرد.
  2. نمای اسپایدر با اتصالات نقطه‌ای که به‌صورت عنکبوتی به کار می‌روند که به‌صورت فین گلس، کابلی و خرپا قابل‌اجرا هستند.
  3. نمای شیشه‌ای فریم لس
  4. استفاده از تایل‌های سفالی، در طراحی نمای مجتمع تجاری کاربردی هستند. این تایل‌ها در ابعاد، قالب و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند و عایق صوتی و حرارتی هستند. این قالب‌ها با استفاده از تجهیزات فلزی و بدون استفاده از ملات به کار می‌روند.
  5. قالب‌های بتنی پیش‌ساخته می‌توانند، در قسمتی یا تمام نمای مجتمع تجاری به کار روند. از جمله مزایای این نمای بتنی پیش‌ساخته، سرعت اجرا، هزینه پایین‌تر و یکپارچگی نما است.
  6. آجر را می‌توان در خیابانی که بیشتر ساختمان‌ها با سبک مدرن ساخته شده‌اند برای شاخص کردن نمای مجتمع تجاری در نما به کاربرد.
  7. سنگ به‌عنوان یک متریال رایج برای نما به کار می‌رود. با طراحی مناسب نمای مجتمع تجاری ترکیب سنگ با دیگر متریال‌ها باعث ایجاد نمایی شاخص خواهد شد
  8. پوشش چوب به دلیل القای خوب حس طبیعت، تنوع بالا و زیبایی، در ترکیب با متریال‌های دیگر می‌تواند گزینه خوبی برای نمای مجتمع تجاری باشد.
  9. کامپوزیت در نما به دلیل مقاومت در برابر تغییرات دمایی، رطوبت، وزن سبک و نصب آسان کاربرد دارند. این متریال برای نمای مجتمع تجاری و برجسته کردن نما تاثیر ویژه دارد.

گروه طراحی طره با ارائه طرح‌های عملکردی و زیبا، با انتخاب متریال مناسب برای نمای مجتمع تجاری قادر به طراحی نماهای شاخص است.

تاثیر نورپردازی در نمای مجتمع تجاری

نورپردازی نما در همه کاربری‌ها، قطعاً تاثیر ویژه‌ای در جلوه بیشتر نما خواهد داشت. چه‌بسا اهمیت این موضوع، برای طراحی نمای مجتمع تجاری پررنگ‌تر است. با نورپردازی ویژه نمای مجتمع تجاری کاملاً می‌توان نظر مشتریان را جلب کرد و با استفاده از سیستم نورپردازی هوشمند، نام مجتمع تجاری را به نمایش گذارد. طراحی اصول نورپردازی باعث حس پویایی بیشتر در نمای مجتمع تجاری خواهد شد. برای فروشگاه‌های که ویترین روبه خیابان دارند می‌توان برای نورپردازی مانور ویژه‌ای داد.

ارائه ایده خلاقانه در طراحی شاخصی برای نمای مجتمع تجاری

•        طراحی نماهای پویا، برای مجتمع‌های تجاری با استفاده از عناصر خاص که دارای الگوی حرکتی هستند، می‌تواند این نماها را شاخص و برجسته نماید. 

•        بازی با احجام مختلف در نماهای مجتمع تجاری، تاثیر شگرفی در بیننده خواهد گذاشت. کاربرد حجم‌های نامتعارف به صورتی که در کل نمایی منسجم را ارائه دهد نکته حائز اهمیتی است.

•        به‌کاربردن شبکه‌های فلزی، المان‌های مختلف و ترکیب مناسب آنها با عناصر به‌کاررفته در نما و همچنین استفاده از تایل‌ها و پنل‌های gfrc، در نماهای مجتمع تجاری می‌تواند موجب متفاوت شدن نمای مذکور از اطراف گردد.

•        شفاف ساختن قسمتی از نما یا کل نمای مجتمع تجاری با استفاده از نمای شیشه‌ای به طوری که این قسمت شفاف می‌تواند در قسمت میانی، یا به صلاحدید طراح در هر قسمتی به کار رود.

•        به عنوان مثال در این شکل، مجتمع تجاری طاق بهشت واقع در مشهد را می‌بینید که با طراحی نمایی کاملاً متفاوت و شاخص چه‌قدر باعث برجسته‌سازی این بنا شده است.

باتوجه‌به موارد ذکر شده گروه طراحی طره با ارائه طرحی متفاوت شما را در این زمینه یاری خواهد کرد.

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :