تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، جنب مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت و هشت

دکوراسیون داخلی مسافرخانه

10 / 10
از 1 کاربر

طراحی-داخلی-هاستل

مسافرخانه چگونه مکانی است و چه تفاوتی با هتل دارد؟

مسافرخانه نوعی فضاهای اقامتی محسوب می‌شوند که به مسافران برای اقامت موقت اجاره داده می‌شوند. مسافرخانه‌ها معمولاً دارای یک یا دو تخت هستند و سرویس بهداشتی و حمام مشترک دارند. البته در بعضی مسافرخانه‌ها، اتاق‌هایی با سرویس مجزا طراحی می‌شود. در کشورهای دیگر مهمان‌سراها معمولاً ۲ تا ۸ تخت را دارا هستند. اقامت در مسافرخانه‌ها به دلیل اشتراک فضا و امکانات، هزینه پایین‌تری نسبت به هتل دارد. مسلماً در مسافرخانه سروصدا بیشتری نسبت به یک هتل به گوش می‌رسد.

مسافرخانه‌ها هم درون‌شهری و هم بین‌راهی فعالیت می‌کنند. طبیعتاً در هتل‌ها امکان پخت‌وپز به‌صورت شخصی وجود ندارد و باید از رستوران و کافه هتل برای سرو غذا استفاده کرد. ولی این امکان در مهمان‌سرا و مسافرخانه برای مسافران وجود دارد. مسلماً هزینه اقامت در هتل خیلی بیشتر از اقامت در مسافرخانه و مهمان‌پذیرها است. البته قیمت پایین یک مسافرخانه، دلیل بر اقامت بی‌کیفیت نیست. با طراحی مناسب فضاها بازسازی اصولی و نظافت بالا می‌توان کیفیت خدمات مسافرخانه را بالا برد.

ممکن است اقشار مختلفی که در مسافرخانه و مهمان‌پذیر اقامت دارند، ارتباط معاشرتی خوبی برقرار کنند. قطعاً یک مسافرخانه با رعایت اصول و نظافت، باعث جلب اطمینان مسافر خواهد شد و به تبع درآمدزایی بیشتری خواهد داشت. اگر در زمینه بازسازی و دکوراسیون این گونه فضاها نیاز به مشاوره دارید، گروه بازسازی و دکوراسیون طره، آماده خدمت‌رسانی است.

نکات-طراحی-هاستل

نکات مهم برای طراحی و دکوراسیون مسافرخانه

  • توجه به بازسازی به‌موقع یک مسافرخانه امری ضروری است. به دلیل رفت‌وآمد زیاد، باید به‌موقع تعویض لوله‌کشی، شیرآلات کولرها، رادیاتورها، درب و پنجره‌های فرسوده، بازسازی آشپزخانه، تعویض دوش‌ها، کف‌پوش‌ها، مبلمان، تخت‌ها، پرده‌ها، آینه‌ها انجام پذیرد. به روز کردن عناصر دکوراتیو و خلاصه هر عاملی که در بهبود مسائل فنی و زیبایی‌شناسی فضا اهمیت دارد.
  • توجه به هارمونی، متریال، رنگ، نورپردازی و عناصر تزیینی در دکوراسیون مسافرخانه، نکته حائز اهمیتی است.
  • توجه به سیستم تهویه مناسب و جلوگیری از آلودگی صوتی در مسافرخانه نکته مهمی است.
  • کاربرد خوشخواب‌های باکیفیت برای تخت‌ها در مسافرخانه‌ها، امری ضروری است. کاربرد ملحفه‌های مناسب دارای جنس‌های باکیفیت برای فضاهای اقامتی، نکته حائز اهمیتی است.
  • فراهم‌آوردن امکانات کافی موجود در آشپزخانه، برای مسافرانی که می‌خواهند در مسافرخانه آشپزی کنند.
  • مسافرخانه‌ها به دلیل هزینه کمی که از مسافر می٬گیرند، نباید به دکوراسیون بی‌توجهی کنند و فقط تختی در اتاق قرار دهند. بهتر است میزی برای مطالعه، میز برای دکور، آینه مناسب، پریزهای برق و تلویزیون در اتاق لحاظ شود.
  • طراحی یک فضای اقامتی مثل مسافرخانه، نیازمند تخصص و خلاقیت است. شما می‌توانید از ایده‌های هوشمندانه گروه طراحی طره در این زمینه بهره ببرید.

ریز فضاهای یک مسافرخانه چیست؟

فضاهای عمومی مثل لابی، راهروها، آشپزخانه، سرویس و حمام، فضای سرو غذا برای صبحانه، خش صندوق و پذیرش، اتاق‌های اقامتی و نمازخانه، فضاهای موردنیاز در یک مسافرخانه است.

ایده-طراحی-هاستل

ایده خلاقانه برای دکوراسیون مسافرخانه

  • کاربرد تخت‌های دوطبقه با متریال مناسب، فضا را برای مبلمان در اتاق‌های مسافرخانه جادارتر خواهد کرد.
  • کاربرد گلدان‌های زیبا، مجسمه‌ها، عناصر تزیینی، تابلوها و ساعت‌های مدرن، می‌تواند فضای غریب یک مسافرخانه را به فضایی دلپذیر تبدیل کند.
  • کاربرد گیاهان در داخل اتاق‌ها، قسمت لابی و پذیرش، طراحی دیوار سبز در لابی، تاثیر مناسبی در دکوراسیون مسافرخانه خواهد داشت.
  • کاغذدیواری مناسب و تلفیق با رنگ‌های به‌کاررفته در دکوراسیون اتاق، به جذابیت فضا خواهد افزود.
  • بهتر است از تخت‌هایی با فضای ذخیره‌سازی و کشوهایی در قسمت زیرین تخت‌ها، در دکوراسیون مسافرخانه استفاده شود.

گروه طراحی طره با کادر مهندسان مجرب، شما را در این زمینه به‌خوبی یاری خواهد کرد.

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :